Strona główna | Informacje | Nowości | Jak uczestniczyć | Materiały | Galeria  ]
Telescopes In Education: Teleskopy w Edukacji

Witamy na polskiej stronie programu "Telescopes in Education" (TIE), który umożliwia uczniom i studentom dostęp do zdalnie sterowanych teleskopów i kamer CCD. Mogą oni własnoręcznie prowadzić obserwacje astronomiczne "na żywo" przez internet, poszerzając swoją wiedzę z astronomii, fizyki i informatyki. Jest to dobra okazja w dla szkół i uczelni, które posiadają dostęp do internetu ale nie stać ich na własny teleskop bądź mają siedzibę w dużym mieście, gdzie warunki nie sprzyjają obserwacjom.

Na naszych stronach znajduje się bardziej szczegółowy opis programu TIE oraz adresy potrzebne do wzięcia udziału w projekcie. Strona z nowościami prezentuje najświeższe wiadomości z programu TIE w Polsce. Można tu również znaleźć galerię zdjęć, stronę z materiałami pomocniczymi i prezentację PDF programu TIE.

Na pytania postarają się odpowiedzieć Lech Mankiewicz (lech@cft.edu.pl) oraz Grzegorz Stachowski (gss@camk.edu.pl) i Weronika Śliwa (sliwa@camk.edu.pl). Prosimy również o przysyłanie nam uwag i sugestii a także opisów własnych doświadczeń i zdjęć do galerii.

Mgławica planetarna M27

Zdjęcie zrobione w trakcie pokazu TIE w Warszawie za pomocą teleskopu na Mt. Wilson w Kalifornii. Suma trzech ekspozycji w filtrach RGB.

Copyright © 2003 G.S. Stachowski. Wszelkie prawa zastrzeżone -- All rights reserved.